RB Webart
Image default
Aanbiedingen

Wat te doen met reclame (en niet alleen ermee) tijdens een pandemie

Ten eerste moet u de concepten begrijpen die vaak verward en storend zijn op één stapel: bedrijf, product, aanbieding en reclame.

Bedrijf

Ik ben geen bedrijfsspecialist (anders zou ik niet als werknemer werken), en vanuit mijn amateuroogpunt is ondernemen een proces van winst maken. We doen iets, geven er geld aan uit (kosten), dan verdienen we eraan (inkomen), aan het verschil (winst) en leven (hoewel het eigenlijk juister is om eerst te verdienen en pas daarna uit te geven). Hoe meer winst u maakt, hoe beter het bedrijf. Maar dit is niet belangrijk, maar het feit dat ondernemen draait om organisatie en processen. Als je een soort horecagelegenheid hebt kunnen organiseren, dan is de overstap van het bedienen van bezoekers in de hal naar de bezorging helemaal niet hetzelfde als het helemaal opnieuw openen van een restaurant. Dat wil zeggen, een bedrijf kan zijn product veranderen, maar hetzelfde bedrijf blijven.

Product

Ik ben geen specialist in het creëren en lanceren van producten op de markt (als je geïnteresseerd bent in waar ik een expert in ben, wacht dan nog even), en voor mij is een product precies waar mensen voor betalen. Als u niet zozeer geld krijgt voor het product zelf als wel voor het feit dat u dit product altijd op voorraad heeft, u het op tijd en van de beloofde kwaliteit brengt, dan maken uw service en uw reputatie deel uit van uw product.

Aanbod

Ik ben niet echt een geweldige specialist in aanbiedingen, maar hier begrijp ik al iets. Een aanbieding is hoe we ons product inpakken, presenteren aan een specifiek doelgroepsegment. Belangrijk: we kunnen hetzelfde product op verschillende manieren aan verschillende mensen presenteren. Daarom moet u het aanbod niet verwarren met positionering, die niet te veel kan “wiebelen”, anders zal het moeilijk zijn om u te onthouden en kan het op lange termijn tot problemen leiden. Het aanbod draait het product om door die partijen die de beste indruk maken op het betreffende segment. We zouden lasergames aan kinderen ‘verkopen’ als een avontuur en reis naar een andere wereld. En voor hun ouders – als een actief tijdverdrijf voor hun kinderen, waaraan de ouders zelf niet hoeven deel te nemen en aan de zijlijn kunnen ontspannen. Dat wil zeggen, het aanbod hangt volledig af van de interesses en behoeften van het doelgroepsegment waaraan we ons product proberen te verkopen. De kenmerken van het product zelf zijn ondergeschikt. Maar als je een product op verschillende manieren ‘verdraait’ en het publiek het nog steeds niet graag wil kopen, dan moet je het product zelf veranderen.

Adverteren

En tot slot kwamen we bij het onderwerp van mijn meest intense studie. Adverteren is een manier om ons aanbod aan een geschikt publiek te presenteren. Als we het publiek een aanbod doen dat het niet kan interesseren, dan zal het effect van reclame niet zijn. Als we reclame maken voor een product dat in principe niet nodig is voor het publiek, dan zal het reclame-effect dat uiteraard niet zijn. Als we meer uitgeven aan productcreatie en klantenservice dan we uiteindelijk verdienen, hoe goed de advertentie ook is, ons bedrijf gaat verloren. Daarom moeten we niet vanaf het einde nadenken (wat te doen met reclame), maar vanaf het begin: hoe zit het met ons bedrijf, product, aanbod. En dan pas over adverteren.

Sommige bedrijven worden op verzoek van de overheid gedwongen hun werk op te schorten. Een andere is om iets in de processen te veranderen. U moet dit allemaal alleen afhandelen, neem contact op met uw beroepsverenigingen. Eis belasting, huur en andere vakanties als u uw bedrijf op pauze moet zetten.

Isolatie

Mensen blijven thuis, verplaatsen zich het liefst minder in de stad en reizen bovendien niet. Maar ze willen zichzelf bezig houden. De tijd die online wordt doorgebracht neemt toe: nieuws en entertainment, sociale media, online video- en streamingdiensten, games en online leren. De vraag naar inhoud en diensten voor werken op afstand neemt toe. Het zou me niet verbazen als de vraag naar headsets, webcams en microfoons is toegenomen. De vraag naar de bezorging van boodschappen, kant-en-klaarmaaltijden, alledaagse goederen en al het andere dat alleen nodig is, neemt toe: goederen voor sport thuis, voor hobby’s en andere huishoudelijke taken.

Bezorgdheid over gezondheid en netheid

Ik zal niet eens beginnen met maskers, handschoenen en ontsmettingsmiddelen. Het eerste dat ik deed, was een paar pakjes antibacteriële zeep kopen. Maar daarnaast hebben mensen een grotere interesse in hun gezondheid en immuniteit. Het is gemakkelijker voor een gezond persoon om met een infectie om te gaan. Voeg bezorgdheid over infectie toe aan isolatie en er is een toename in de vraag naar reinigings- en schoonmaakproducten.

Bezorgdheid over uw toekomst

Mensen maken zich zorgen over de toekomst en bereiden zich voor op slechte scenario’s. En iemand maakt zich niet alleen zorgen, maar is zijn baan al kwijt of ernstig inkomensverlies. De vraag naar niet-bederfelijk voedsel groeit. Mensen bezuinigen op wat ze kunnen missen. Dit geldt vooral voor grote en dure aankopen. Maar zelfs categorieën als “Souvenirs en geschenken” zijn erg verslapt. Er is een groeiende vraag naar goederen / diensten die de gezinsautonomie vergroten.

Hoe te reageren op veranderingen

Het is belangrijk om te onthouden dat de meeste wijzigingen tijdelijk zijn. Nadat de quarantaine is opgeheven, en nog meer de overwinning van artsen op COVID-19, zal bijna alles weer normaal worden. De enige vraag is wanneer het zal gebeuren.

Bedrijf

Als het bedrijf zelf in een pandemie zit en quarantaine onmogelijk is (catering, offline detailhandel van goederen waar niet op de eerste vraag naar is, offline entertainment, toerisme, enz.), Dan moet je het pauzeren (als het mogelijk is om te stoppen met het betalen van huur, belastingen en andere vaste kosten), of het verlies van geld accepteren voor elke dag van stilstand (als dit logisch voor u is), of volledig afsluiten (in extreme gevallen).

Product

Als de vraag naar uw product is gedaald, is het de moeite waard om te overwegen wat erin kan worden veranderd om beter aan te sluiten bij de huidige situatie. Overweeg misschien om in geval van nood een nieuw product te lanceren.

Aanbod

Kijk naar uw aanbiedingen, advertenties en uitingen in het algemeen: komen ze overeen met de huidige situatie, houden ze rekening met veranderingen in het gedrag en de voorkeuren van mensen? Als de verkoop van sportartikelen is gedaald, komt dat dan doordat u ze thuis niet als sportartikelen verkoopt?

Adverteren

En pas nu kunt u uw reclame afhandelen. In feite moet de campagne opnieuw worden samengesteld: onze introductie (product en publiek) had kunnen veranderen, onze aanbiedingen en advertenties vrijwel zeker veranderd (omdat de voorkeuren van het publiek zijn veranderd).

Als we het geluk hebben om op dit moment degene te zijn met een piek in bestellingen, dan is directe reclame misschien de moeite waard om uit te schakelen als we moeite hebben om alle bestellingen bij te houden. Maar in zo’n situatie zou ik de campagnes achter ons laten die ons imago ondersteunen: we geven om de gezondheid van onze klanten en medewerkers, we nemen de situatie serieus en ondersteunen mensen. Als we het vooruitzicht zien dat de groei van de vraag niet tijdelijk is en bereid zijn om te investeren in schaalvergroting, dan moet de reclame ten volle worden beperkt. En verlaag het tempo alleen in die situaties waarin u nieuwe bestellingen niet aankan.

Als we daarentegen werden gedwongen om het bedrijf te pauzeren, gaat de reclame in dezelfde pauze. Tegelijkertijd hoeft u de site niet uit te schakelen, denk er gewoon over na dat u tijdelijk niet aan het werk bent en keer terug als alles kalmeert.

Als we een merkbare terugval voelden, de situatie analyseerden en besloten ons product te veranderen, dan moet de reclame worden versterkt. We brengen een nieuw product op de markt, het zal heel moeilijk zijn om het zonder reclame te doen. Mensen worden van alle kanten overspoeld met informatie, het is voor ons belangrijk om deze herrie te doorbreken en opgemerkt te worden.

Als we een terugval voelden, maar beseften dat we ons product opnieuw konden verpakken voor de gewijzigde omstandigheden, dan hoeven we alleen de advertenties in advertenties en landing te wijzigen. Hoewel het beter is om dit te versterken met uitgebreide campagnes die de essentie van ons nieuwe aanbod aan alle potentiële klanten overbrengen. Adverteren op YouTube en sociale netwerken is hiervoor perfect, mensen brengen er nu nog meer tijd door dan voorheen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

ecommerce website development

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html